حضور موفق فوتبال آموزان سایپای مشهد در پنجمین فستیوال مدارس فوتبال خراسان رضوی

پنجمین فستیوال مدارس فوتبال خراسان رضوی عصر پنج‌شنبه در استادیوم فوتبال تختی مشهد برگزار شد.

سید خلیل موسوی، رئیس کمیته جوانان هیأت فوتبال خراسان رضوی پنج‌شنبه‌شب در مراسم افتتاحیه پنجمین فستیوال مدارس فوتبال خراسان رضوی که در استادیوم تختی برگزار شد، اظهار کرد: در این فستیوال ۲۵ مدرسه فوتبال در ۳ رده زیر ۱۲،۱۱ و ۱۰ سال حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه‌های فوتبال شهرستان‌های خراسان رضوی در این برنامه حضور دارند، افزود: بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ فوتبال آموز جزو حاضران در این فستیوال هستند.

رئیس کمیته جوانان هیأت فوتبال خراسان رضوی عنوان کرد: فستیوال از امروز آغازشده است و در جمعه هفته آینده با رده سنی زیر ۱۰ سال اختتامیه این برنامه برگزار خواهد شد.

در ادامه این فستیوال محمدمهدی برادران، رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی بابیان اینکه شعار اخلاق ورزشی و نماز در جامعه فوتبال استان امروز تبلور پیدا کرده است، اظهار کرد: همان‌طور که شاهد هستید ۲ سال پیاپی است که دو تیم فوتبال از شهر مشهد مقدس به‌عنوان نمایندگان ما در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند که افتخار بزرگی است.

وی به‌ضرورت توجه به تیم‌های پایه فوتبال، افزود: مدارس معتبر فوتبال از مشهد و شهرستان‌ها امروز در این فستیوال حضور دارند که دارای مربی و زمین فوتبال هستند.

رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی تصریح کرد: در خط برنامه‌ریزی‌های ما شعار سومی وجود دارد که آن فوتبال شهرستان است و امروز در این فستیوال حضور پررنگی از سوی شهرستان‌ها دیده می‌شود.
photo923647118486382875

در ادامه این مراسم محمدحسین علیزاده رئیس آکادمی ملی فوتبال ایران اظهار کرد: بعد از گذشت ۵ دوره از برگزاری فستیوال‌های فوتبال در کشور آمارها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد بچه‌های گروه ملی زیر ۱۴ سال از همین فستیوال‌ها انتخاب‌شده‌اند.

وی با اعلام این خبر که در سال جاری فستیوال ملی فوتبال در شهرستان رامسر برگزار خواهد شد، افزود: امیدواریم تیم ملی رده زیر ۱۲ سال ما نمایندگان زیادی از استان خراسان رضوی داشته باشد.

رئیس آکادمی ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: امروز ۱۰۰ هزار نفر از فوتبال آموزان در رده‌های سنی کوچک در مدارس صاحب مجوز وجود دارند که افتخار ما مدیریت این تعداد نفرات است.

علیزاده تصریح کرد: سؤال می‌شود که آیا برگزاری فستیوال‌ها دستاوردی دارد یا خیر؟ باید گفت استان خراسان رضوی امروز ۲ نماینده در لیگ برتر فوتبال دارد و می‌توان با استفاده از این ظرفیت تعداد تیم‌های نماینده خراسان رضوی حاضر در لیگ برتر فوتبال را افزایش داد.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code