احسانی: در بحث آموزش رتبه چهارم آسیا به ایران تعلق دارد رئیس کمیته آموزش گفت: این کمیته تمام فعالیتهای خود را طبق استانداردهای FIFA و AFC پیگیری می کند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، دکتر محمد احسانی، رئیس کمیته آموزش فدراسیون درباره برگزاری دوره های آموزشی گفت: کمیته آموزش طبق برنامه ریزی که انجام داده تاکنون تمامی دوره های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و طبق استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا مرحله به مرحله پیش می رود.
وی افزود: متاسفانه برخی مواقع اعلام می کنند که کمیته آموزش برنامه ها و یا دوره های خود را به گونه ای برگزار می کند که در چارچوب آموزشی AFC و FIFA نیست اما با مراجعه به بخش های آموزشی این دو مرجع فوتبال در می یابید که فدراسیون فوتبال طبق چارچوب های آموزشی پیش می رود.
رئیس کمیته آموزش ادامه داد: طی استراتژی که در بخش آموزش در مدت ۴ سال داشتیم اکنون در آسیا جزء چهار کشور برتر از لحاظ کیفیت هستیم. ایران بعد از ژاپن، کره جنوبی و استرالیا عنوان چهارم آسیا را دارد. تلاشمان بر این است که با رعایت استانداردهای بین المللی، سطح کیفی آموزش خود را بالاتر ببریم و مربیان، داوران و مدرسان خوبی را تربیت کنیم.
احسانی ادامه داد: برای اینکه از آموزش های همگانی عقب نمانیم اختیاراتی را به هیاتهای فوتبال استانها داده ایم که با نظارت کمیته آموزش، برنامه های مدرسی، مربیگری و داوری را متوقف نکنند. ما از لحاظ نرم افزاری مشکلی نداریم اما از لحاظ سخت افزاری مشکلات زیادی داریم که باید رفع شود تا شاهد روند صعودی برنامه های آموزشی خود باشیم.
رئیس کمیته آموزش ضمن تاکید بر داشتن کمپ اختصاصی آموزشی گفت: باید یک کمپ آموزشی اختصاصی داشته باشیم. این کمپ اختصاصی باید حداقل ۱۲ زمین فوتبال چمن استاندارد، ۴ زمین فوتبال چمن مصنوعی، هتل استاندارد، سالن کنفرانس و اتاق های مختلف برای برگزار دوره های آموزشی تئوری، داشته باشد که متاسفانه ما چنین چیزی را در اختیار نداریم.
وی در ادامه یکی از مهترین اهدف کمیته آموزش را ارتقا دانش مربیان و داوران دانست و گفت: با هدف ارتقا دانش فنی دوره های آموزشی را برگزار می کنیم. اکنون در فوتبال و فوتسال آقایان و بانوان شاهد تغییر نسل مربیان هستیم. مربیان جوان در لیگ برتر کار می کنند و نتایج خوبی نیز می گیرند. حضور مربیان و داوران جوان در عرصه لیگ برتر نشان می دهد که کمیته آموزش برنامه های خود را طبق اصول پیش برده و موفق بوده است. بیشترین تمرکز این کمیته کیفی سازی در فوتبال و فوتسال است تا برنامه های خود و شرایط مربیان را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.
احسانی ادامه داد: در دوره های خود از مدرسان طراز اول فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده می کنیم و همانطور که در بالا اشاره کردم از لحاظ نرم افزاری و برنامه های آموزشی هیچ مشکلی نداریم. خوشبختانه فدراسیون فوتبال نهایت همکاری را با این کمیته در راستای برنامه های خود دارد.
وی در پایان درباره برگزاری دوره های آموزشی مختلف گفت: قرار است تا خرداد ماه سال ۹۴ با ۵۰ در صد تخفیف، ۳۰ مربی که در قسمت پایه فعایت می کنند را به آلمان اعزام کنیم تا در مدت ۲۳ روز دوره های آموزشی خوبی را پشت سر بگذارند. ضمن اینکه برگزاری همایش بزرگ فوتسال، مربیگری، تغذیه، بدنسازی، دانش افزایی، دوره های استعدادیابی، دوره مدیریت و در نهایت برگزاری دوره مربیگری بانوان را با حضور مدرسان آلمانی وهلندی پیش رو داریم تا شرایط آموزشی مربیان خود را به حد مطلوب برسانیم و به اهداف خود که همان کیفی سازی آموزش است، برسیم.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code